Achieving functional and cognitive recovery in schizophrenia: Impact of integrated approaches in the early phases of the disease.

Date et heure:
Mer, 2018-04-25 12:00
Une conférence de:
Keith Nuechterlein
Affiliation:

Professor, Departments of Psychiatry and Biobehavioral Sciences and of Psychology, University of California, Los Angeles
Director of the Aftercare Program, Semel Institute of Neuroscience and Human Behavior

Description:

Cette conférence est une présentation conjointe du Département de psychiatrie et de neurosciences de la Faculté de médecine de l’Université Laval et du centre de recherche CERVO.

Intérêts de recherche

• Longitudinal study of the early course of schizophrenia.
  • Cognitive deficits in schizophrenia as genetic vulnerability factors and their connections to functional outcome.
  • Pharmacological and psychosocial treatments in early psychosis, with an emphasis on functional recovery.
Local:
F-1455